Pilotluk uçuş eğitimi, 253 saat toplam uçuş ve simülatör eğitimleri ile FAA Ticari Pilot eğitimi, hızlandırılmış bir şekilde verilmektedir. Böylece hem dünya genelinde sağlanan uçuş eğitimlerinden hem de ABD uçuş okullarının birçoğundan çok daha kısa sürede hedefe ulaşılabilir.
Okulumuz, 32 adet eğitim uçağına sahiptir. Bunlar; C152, C172N, C172RG, C172XP, C182, Piper ve Seneca Cok Motor tiplerinde uçaklardır. Program 4 ana bölümden oluşmaktadır ve yaklaşık 6 – 8 ay sürmektedir.
Pilotluk Uçuş Eğitimi İçeriği
Eğitim programının içeriğini oluşturan 4 ana bölüm, şu şekildedir:
- Private Pilot Certificate
- Instrument Rating
- Commercial Pilot Certificate
- Multi Engine Rating
Private Pilot Certificate – PPL (Hususi Pilot Lisansı)
Private Pilot License – PPL (Hususi Pilot Lisansı), herhangi bir hava taşıtında “ticari olmamak kaydıyla” pilotluk yapılmasına imkan veren pilot lisansıdır. PPL, İngilizce private pilot licence kavramının akronimidir. Ticari amaç içermeyen uçuşları yapabilme lisansıdır. PPL alabilmek için gerekli olan şartlar, ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Otoritesi) tarafından belirlenir. PPL kısaltmasının arkasından parantez içinde eklenen harf hava aracının sınıfını belirtir: PPL(A) > uçak, PPL(H) > helikopter, vs.
Çok motorlu veya çok pilotlu uçaklarda uçabilmek; gece uçuşu veya alet uçuşu yapabilmek veya maddi kazanç sağlamak amacıyla uçabilmek için PPL lisansına ilaveten çeşitli lisans ve derecelendirmelerin edinilmesi gerekir.
PPL alabilmek için özel bir pilotaj kursunun tamamlanması gerekir. PPL(A) kursu öncesinde ve esnasında aşağıdaki Avrupa Havacılık Dairesi veya Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü koşullarının gerçekleştirilmesi gerekir:
- Uçucular için düzenlenmiş bir sağlık muayenesinden geçmek (En geç ilk solo uçuş öncesinde)
- Kurs boyunca en az 45 saat uçmak (Solo ve çift kumanda uçuşlar dahil)
- En az 10 saat solo uçmak, en az 25 saat çift kumanda uçmak
- En az bir meydanlar arası (150 nm ve ana meydandan farklı iki meydanda full stop inişli) “solo” uçuş yapmak.
- 7 sınavın her birini en az %75 başarıyla geçmek
- Bir sınav öğretmeni ile yapılan uçuş testini (sözlü sınav dahil) başarıyla geçmek
Eğer öğrenci minimum gereksinim olan 45 saatte yeterli seviyeye ulaşamazsa, uçuş eğitimine devam edilir. Uçuşa yeni başlayan pek çok öğrenci, kursu 60 -70 saat uçuş sonunda tamamlar. Pek çok öğrenci ilk solo uçuşunu 10-15 saat eğitim sonrasında gerçekleştirir.
Fiyatlarımız, 70 saat PPL uçuşu üzerinden hesaplanmıştır. Yani, EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saati olan 45 saatin üzerindedir.
PPL sahibi pilotlar yolcu taşıyabilir. Ancak yolcularla uçuş masraflarını paylaşmak mümkün olmakla birlikte, pilot yolculardan uçuş karşılığında ücret talep edemez ve kazanç sağlayamaz.
Pilotun her uçuş öncesi yolculara temel emniyet ve acil durum usulleri konusunda brifing vermesi gerekir.
Eğitim Programı Okul Müfredatı Minimum Hours Private Pilot Ground School | Included | Included |
Solo (C152) | 10 Hrs | 10 Hrs |
FTD / Dual | 5 Hrs | 10 Hrs |
Dual (C152) | 50 Hrs | 20 Hrs |
Check Ride Aircraft (C152) | 2 Hrs | 1 Hrs |
Designated Examiner | Paid to Examiner | Paid to Examiner |
Knowledge Test | Initial Take Included | Initial Take Included |

Instrument Rating (Alet Uçuşu)
Instrument Rating – IR (Alet Uçuşu) kavramının anlaşılabilmesi için öncelikle görerek uçuş kavramının ne olduğunu bilmek gerekir.
Görerek Uçuş (VFR Uçuş): Bir pilotun, uçağın durum (attitude) kontrolünü ve seyrüseferini uçak dışındaki görsel referanslara göre gerçekleştirdiği uçuştur. Şartların görerek uçuşa müsait olmadığı durumlarda -pilotun lisans ve dereceleri (rating) ile uçaktaki cihazlar müsaade ediyorsa- alet uçuşu gerçekleştirilir.
Alet uçuşu, aletli uçuş veya IFR uçuş; uçak dışındaki (harici) görsel referanslarla uçuşun tehlikeli olduğu durumlarda; uçak içindeki cihazları, göstergeleri ve seyrüsefer yardımcılarını kullanarak gerçekleştirilen uçuştur. IFR, İngilizce instrument flight rules (aletli uçuş kuralları) kavramının akronimidir. Profesyonel pilot olmak isteyenlerin PPL sonrasında IR programını mutlaka alması gerekir. Alet uçuşu, havacılıkta kullanılan iki uçuş kategorisinden (diğeri görerek uçuş) biridir. Bir pilotun alet uçuşu yapabilmesi için uygun lisans ve derecelere sahip olması gerekir.
Bir uçağın alet uçuşu yapması için mutlaka meteorolojik koşulların kötü olması gerekmez. Uçaklar arası ayrımı sağlayabilmek ve uçuş emniyetini artırabilmek için, belirli hava sahalarında uçuşlar kısmen veya tamamen alet uçuşu olmak zorundadır. Örneğin; ICAO’ya göre A sınıfı hava sahalarında tüm uçuşlar alet uçuşu kurallarına göre yapılır ve görerek uçuş yasaktır.
Fiyatlarımız 70 saat IR uçuşu üzerinden hesaplanmıştır. Yani, EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saati olan 50 saatin üzerindedir.
Eğitim Programı Okul Müfredatı Minimum Hours Instrument Ground School | Included | Included |
Guided Time Building Dual (C152) | 34 Hrs | 34 Hrs |
Cross Country Dual (C172 G1000) | 6 Hrs | 6 Hrs |
FTD / Dual | 40 Hrs | 20 Hrs |
Dual / C172 | 40 Hrs | 20 Hrs |
Check Ride Aircraft (C172) | 2 Hrs | 1 Hrs |
Designated Examiner | Paid to Examiner | Paid to Examiner |
Knowledge Test | Initial Take Included | Initial Take Included |
Commercial Pilot Certificate – CPL (Ticari Uçuş Lisansı)
CPL, ticari uçuş yapabilmek için gerekli olan pilot lisansıdır. İngilizce “Commercial Pilot Licence” kavramının kısaltmasıdır. Hususi Pilot Lisansından (PPL) farklı olarak; pilota, yaptığı uçuş karşılığında para kazanmasına imkan verir.
CPL alabilmek için gerekli olan şartlar ve CPL’nin sağladığı ayrıcalıklar, ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Kurumu) tarafından belirlenir; ancak bazı şartlar ülkeden ülkeye değişir. ICAO’ya göre CPL alabilmek için İngilizce bilmek (söyleneni anlayabilmek, okuyabilmek ve yazabilmek), PPL sahibi olmak, gerekli uçuş eğitimini tamamlamak, en az 300 deniz mili (nm) cross country (meydanlar arası) uçuş yapmak, 1. sınıf uçuş muayenesini ve sınavları başarıyla geçmek gerekir.
Teori sınavları şu konuları kapsar:
- Havacılık Yasası
- Seyrüsefer (Navigasyon)
- Genel Uçak Bilgisi
- Operasyonel Prosedürler
- Uçuş Performansı ve Planlaması
- Uçuş Prensipleri
- İnsan Performansı ve Limitleri
VFR (görerek uçuş) iletişim usulleri, Meteoroloji, Uçak, helikopter gibi farklı hava taşıtları için farklı CPL’ler mevcuttur. Bazı ülkelerde “kaptan pilot” unvanını kullanabilmek için en az CPL sahibi olmak gereklidir.
Fiyatlarımız 20 saatlik CPL uçuşu üzerinden hesaplanmıştır. Yani, EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saati olan 15 saatin üzerindedir.
Eğitim Programı Okul Müfredatı Minimum Hours Commercial Ground School | Included | Included |
Cross Country Solo (C152) | 32 Hrs | 92 Hrs |
FTD / Dual | 5 Hrs | 10 Hrs |
Dual (PA-28) Single-Engine Complex | 10 Hrs | 10 Hrs |
Check Ride Aircraft (PA 28) | 2 Hrs | 2 Hrs |
Designated Examiner | Paid to Examiner | Paid to Examiner |
Knowledge Test | Initial Take Included | Initial Take Included |
Multi Engine – ME (Çoklu Motor Eğitimi)
Pilotluk uçuş eğitimi adaylarının PPL, CPL ve Instrument Rating programlarını başarı ile tamamlamalarının ardından ME – Multi Engine Rating programını almaları gerekmektedir. Tek motor uçaklarda uçuş tecrübesi kazanan aday pilot, ilave bir eğitim ile çok motorlu uçak kullanımını öğrenmelidir. Çok motorlu uçak eğitimlerindeki amaç; pilot adayına çok motor aerodinamiği ve performansı konusunda bilgi ve tecrübe kazandırmaktır. Aday pilotlar ME eğitimleri sırasında, çok motorlu uçaklarda iniş, kalkış ve yaklaşma usullerini öğrenirler.
Öğrenciler, ME kapsamında hocaları ile birlikte yaptıkları uçuşlarında ve solo uçuşlarında çok motorlu uçağın kontrolü ve yönetimi, geniş çaplı uçak kumanda sisteminin kullanılması gibi eğitimleri alırlar.
Fiyatlarımız 13 saatlik ME uçuşu üzerinden hesaplanmıştır. Yani, EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saatine uygundur.
Eğitim Programı Okul Müfredatı Minimum Hours Dual (PA-34) Multi-Engine | 13 Hrs | 13 Hrs |
Check Ride Aircraft (PA 34) | 2 Hrs | 2 Hrs |
Designated Examiner | Paid to Examiner | Paid to Examiner |